Eltűnt könyvek nyomában - Interjú velem

Sziasztok! Ma egy egészen rendhagyó bejegyzéssel készültem Nektek. Az Eltűnt könyvek nyomában nevű bloverseny keretein belül ugyanis az Antikvárium.hu úgy döntött, hogy interjút készít a résztvevőkkel. E-mailben már korábban megkerestek, de úgy gondoltam, hogy csak akkor teszem ki ide is, ha közzéteszik az eseménynél. Nos, erre ma sor került, így íme a pár kérdésből álló interjú, amit készítettek velem. :)

Ezt csak azért, mert nagyon örültem,
hogy végre megszereztem. :)
Melyik könyv hatására lett belőled igazi könyvmoly?

Az olvasás, a történetek számomra olyan dolgok, amik azóta elkísérnek, mióta csak az eszemet tudom, ezért nehéz egy konkrét könyvet kiválasztanom, amire azt mondhatom, hogy emiatt könyvmoly lett belőlem. Az biztos, hogy ha a gyerekkoromra gondolok, akkor a szüleim által felolvasott Világszép nádszál kisasszony és az első saját, általam választott mesekönyv, a Halló, itt apu mesél (Gianni Rodari) elég sokban hozzájárult ahhoz, hogy könyvmollyá váljak. A későbbiekben pedig a Kettős játszma (Jacqueline Wilson) és A neveletlen hercegnő (Meg Cabot) jelentett sokat nekem, ezeket nagyon szerettem.

Milyen elhatározásból indítottad a blogodat?
Több tényező is motivált abban, hogy könyves blogot indítsak. Korábban volt már egy személyes blogom, amire főként könyvajánlókat írtam, sokszor még képeket is keresgéltem, vagy ha egy-egy könyv megihletett, akkor rajzoltam hozzá. Aztán rájöttem, hogy szeretném ezt egy külön felületen, kicsit rendszeresebben csinálni. Arra gondoltam, hogy ezzel talán arra ösztönözném magam, hogy olvassak többet. Igazából ez szerintem eddig bevált, sőt, a könyvvásárlásaim száma is megugrott. A blog indulása óta több kedvem lett ahhoz is, hogy régebbi olvasmányaimat újra a kezembe vegyem. Mindezek mellett pedig jó dolog arra gondolni, hogy egy-két év múlva elolvashatom, mit gondoltam elsőre egy könyvről.


Milyen műfajú könyveket lehet nálad leginkább megtalálni?
Az érdeklődésem elég széles skálán mozog, rengeteg műfajba belekóstoltam már. A könyveim nagy részét mégis inkább a fantasy könyvek teszik ki, ezek többsége ugyanakkor a romantikus kategóriába is besorolható. Érdekes, de nagyon szeretem az igaz történeteken alapuló regényeket is, pedig ez szinte ellentéte a fantasynek. Nagyon szeretem még a történelmi regényeket, amik régi korokban játszódnak, de nem hátrány, ha ettől még kitalált történetről van szó.

Ha lehetne, melyik könyv világában élnél legszívesebben? És miért?
Bevallom, ez a kérdés nagyon elgondolkodtató, mert kapásból vagy öt könyv jutott eszembe, így nagyon nehéz egyet kiválasztani. Ezért úgy döntöttem, hogy azt írom le, amire először gondoltam, ez pedig a Jane Eyre. Persze mindez úgy tetszene nagyon, ha én lehetnék benne Jane. Ez a könyv már első olvasásra kedvencemmé vált, nagy hatással volt rám. Nagyon tetszik a 19. század, egy olyan időszak, amiben szívesen éltem volna.

Szoktál aláhúzogatni, szamárfülezni olvasás közben?
Ez nálam könyvfüggő, de mivel úgy gondolom, hogy itt most félretehetem a tankönyveket, ezért a válaszom egy határozott nem. Számomra a könyv szent és sérthetetlen, ha éppen nincs nálam könyvjelző, akkor inkább megjegyzem az oldalszámot, csak hogy ne kelljen máshogy megjelölnöm. Igyekszem mindig a legjobb, lehetőleg eredeti állapotukban megőrizni a könyveket, hogy ha egy-két év múlva újra előveszem őket, akkor ne egy "salátát" kelljen olvasnom.

Az interjú és a rólam készült kép ide kattintva elérhető a Facebook-felületen is. A versenyre írt bejegyzésemet itt találjátok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése