Cecelia Ahern: A Vétkes (A Vétkes 1.)

„Eddig feketének és fehérnek láttam a világot, de hirtelen minden szürke lett.”
 
Információk a könyvről:
Cecelia Ahern: A Vétkes
Eredeti cím: Flawed
Kiadó: Athenaeum Kiadó
Megjelenés: 2016 (eredeti szintén)
Oldalak száma: 432
Fordító: Bottka Sándor Mátyás
ISBN: 9789632935362
Megrendelhető ide kattintva.
Moly-adatlap elérhető ide kattintva.

Fülszöveg:
A skarlát betű és A beavatott izgalmas és gondolatébresztő ötvözete a bestsellerszerző, Cecelia Ahern lélegzetelállító regényében.

Celestine North minden szempontból tökéletes életet él. Példás testvér és gyermek, osztálytársai és tanárai kedvelik, és a barátja is lenyűgöző pasi. Egy nap azonban váratlan helyzetben találja magát, és ösztönösen dönt. Szabályt szeg, ez pedig hatással lehet egész életére. Akár börtönbe is kerülhet. Kiközösíthetik, megbélyegezhetik, billogot süthetnek rá. Lehet, hogy Vétkessé nyilvánítják.

Az ismert sikerszerző, Cecelia Ahern fiatal felnőtteknek írt első regényének társadalmában csak az engedelmeseknek van helye, a lázadást csírájában elfojtják. Egy fiatal lány, aki kiáll magáért, mindent elveszíthet. A Vétkes és folytatása, a Perfect hamarosan a mozivásznon is látható lesz, filmes jogaikat nemrégiben megvásárolta a Warner Bros.

Véleményem:
Az eredeti, angol borító is gyönyörű
(Forrás)
Amikor az embert hajlamos elnyelni az egyetem forgatagos világa, sajnos kénytelen szelektálni a könyvek között, mire tud időt szakítani, és mit kell későbbre halasztania. Velem is ez történik kb. november óta, ám mikor lehetőségem adódott eme könyv elolvasására, valamiért nem tudtam neki ellenállni. Cecelia Ahern neve nem volt ismeretlen számomra, számtalan történetet ismertem már tőle, könyvet azonban egyet sem olvastam – egészen mostanáig. Azt kell mondanom, ha nem is lesz már időm szórakoztató irodalmat olvasni a nyár szünetig, boldogsággal tölt el a tudat, hogy ezt az egyet kiválaszthattam. 

A főszereplő, Celestine North világa tökéletes: szerető családja van, népszerű az iskolában, kitűnő tanuló, és barátja a város legbefolyásosabb emberének fia. Egy ilyen tökéletes kis világgal talán nem is lenne gond, ha Celestine nem egy elképzelt jövőben élne, egy különleges társadalmi rendszerben, ahol bizony komoly árat fizet az, aki rossz döntést hoz az életében. A különböző bűnöknek nyilvánított dolgok elkövetése ugyanis azt vonhatja maga után, hogy az embert megbélyegzik - szó szerint "V" betűt égetnek a bőrébe -, majd számkivetettként, szigorú szabályok között kell tovább élniük. Celestine szentül hisz ebben a rendszerben, azonban mikor egy nap szomszédját is bíróság elé hurcolják, a fekete-fehér látásmódja kezd megdőlni, egyre inkább elveszti a hitét, míg végül lavinaként zúdulnak rá az események... 

Elképesztő, milyen hatást tud gyakorolni az emberre ez a könyv. Az első oldalakon még nem értettem, ugyan mi gondja is akadhatna Celestine-nek, azonban pár oldalt kellett csak várnom, hogy a könyv átcsapjon a „letehetetlen” kategóriába: már a szomszéduk vétkességének felmerülésekor, mikor elvitték, engem is elragadtak az érzelmek, és csak ennyit tudtam közölni az éppen mellettem ülő testvéremmel: „te jó ég, nagyon durva ez a könyv... még csak az elején tartok, de mindjárt sírok...” 

Németországban szeptemberben jelenik
meg, addig várhatnak a rajongók (Forrás)
Nagyon tetszett az az út, melyen az írónő végigvitte Celestine-t: tökéletesen mutatta be, milyen is az, amikor az ember teljes szívéből hisz valamiben, majd hirtelen meginog a bizalma, s végül tükörként törik darabokra addig szilárdnak hitt világa - a szilánkok pedig fájdalmasan belefúródnak a talpába... Nem tudom megmagyarázni, mikor és miért, de én is éreztem már hasonlóan, talán ezért is tudtam magam annyira beleélni a történetbe. 

Van még valami, ami szerintem figyelemreméltó: Celestine ugyanis nem viselkedik agyatlan zombiként, nem hagyja, hogy dróton rángassák, és fájdalma ellenére is képes arra, hogy ne adja fel. Nagyon örülök, hogy ismét egy eszes hősnővel találtam szemben magam, élvezet az ilyen műveket forgatni. Főleg mert ugyanúgy cselekszik, ahogyan adott helyzetben, adott körülmények között valószínűleg mi is tennénk. 

A könyvet nagyjából mindenkinek ajánlom, aki hajlandó belevetni magát egy izgalmas, disztópikus világba, és nem retten vissza attól, ha egy könyv hatással van rá. Jelenleg csupán két „hátrányt” tudnék említeni: az egyik, hogy nagyon hamar elfogy, a másik pedig, hogy a folytatására még várni kell, az ugyanis még eredeti nyelven sem jelent meg. Ez azonban véleményem szerint nem elég ok arra, hogy bárki is kihagyjon egy ilyen fontos könyvélményt, így csak annyit mondhatok: olvasásra fel! ;)
A példányért hatalmas köszönet az Athenaeum Kiadónak!
Hivatalos oldal | Facebook oldal | Moly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése