S. J. Watson: A másik én

„Azt hiszem, sokszor nem az a legfontosabb egy kapcsolatban, hogy két ember milyen régóta ismeri egymást. Inkább az, hogy együtt min mentek keresztül.”

Információk a könyvről:
S. J. Watson: A másik én
Eredeti cím: Second Life
Kiadó: Athenaeum Kiadó
Megjelenés: 2015. október 19.
Oldalak száma: 416
Fordító: Gellért Marcell
ISBN: 9789632934686
Megrendelhető ide kattintva.
Moly-adatlap elérhető ide kattintva.

Fülszöveg: 
Végzetes vonzerő… online. Milyen mélyen ismerhetsz meg egy másik embert? Meddig mennél el azért, hogy kiderítsd az igazságot valakiről, akit szeretsz?

Amikor Julia, a harmincas éveiben járó, látszólag átlagos életet élő brit családanya megtudja, hogy húga brutális gyilkosság áldozata lett, nincs nyugodalma, amíg meg nem leli a gyilkost. A kutatás azonban hamarosan saját, bűnös érzéki vágyainak felfedezésébe csap át. Miután megismerkedik egy veszedelmes idegen férfival az interneten, elveszíti önmagát… az uralmat a tettei felett… és talán mindent. Rendületlen válaszkeresésével pedig veszélybe sodorja a házasságát, a családját, sőt, az életét is.

A világsikerű Amnézia (korábbi címén Mielőtt elalszom) szerzőjének pattanásig feszült hangulatú, lélegzetelállító fordulatokkal teli új pszichológiai thrillere az online chatszobák és a cyberszex sötét útvesztőjébe vezeti az olvasót, ahonnan nincs kiút.


Véleményem:
Annak ellenére, hogy S. J. Watson neve nem volt ismeretlen számomra, sajnos még nem volt alkalmam elolvasni Mielőtt elalszom című regényét, így fogalmam sem volt róla, mire számítsak majd a stílust illetően. Így mondhatni ismeretlenül vettem kezembe A másik ént, melynek fülszövege felkeltette az érdeklődésem, szerencsére nem alaptalanul.

Általam készített montázs a könyvhöz

Főszereplőnk Julia, aki harmincas éveit tapossa, Londonban él, és látszólag mindene megvan, amire a legtöbb nő vágyik: hűséges és odaadó férj, szerető gyerek, és álmai munkája, vagyis a fotózás. Elsőre legalábbis ezt hinnénk róla, míg szép lassacskán rá nem jövünk: a látszat néha csal. Julia ugyanis meglehetősen sötét múlttal rendelkezik, nem volt felhőtlen gyermekkora, és tiniként is volt egy pár éves kicsapongó korszaka, melynek foltjai olykor beárnyékolják a jelent. Bár igyekszik leküzdeni a múlt démonait, azok rendíthetetlenül felszínre törnek, amikor Julia húga, Kate váratlanul gyilkosság áldozatává válik. Julia persze magát okolja, hiszen úgy érzi, hogy nem törődött eleget húgával, így feltett szándéka, hogy akár a föld alól is előkerítse a gyilkost.

Így indul el azon a végzetes úton, mely oly sok mindent tartogat számára: húga nyomán ugyanis regisztrál egy társkereső oldalra az interneten, hiszen minden jel arra utal, hogy egy ott megismert személy végezhetett szeretett testvérével. Így ismerkedik meg a rejtélyes, ám mégis magával ragadó Lukasszal, és hirtelen azon kapja magát, hogy egy forgószél kellős közepén álldogál, és nem leli a kiutat. Valahogy úgy éreztem, hogy engem is felkavart ez a vihar, hogy magával sodort, és nem akart elengedni.

Bevallom, nagyon hamar elolvastam a regényt, közben pedig sokszor agyaltam azon, vajon mi lesz Julia következő lépése, hogy próbálja meg helyrehozni a dolgokat, megtalálja-e az igazi gyilkost. Kissé olyan volt, mintha a történet bilincsbe verte volna a kezeim, és feltett szándéka lett volna, hogy addig el ne engedjen, míg be nem fejezem. Ha ez volt az egyik cél, sikerült elérnie.

Az eredeti nyelvű kiadás két különböző borítója (Forrás/Forrás)

A legnagyobb meglepetést mégis másra tartogatja a könyv: merthogy folyamatosan kapunk olyan információkat, amik mellett lazán elsétálunk, aztán hal módjára tátoghatunk, mikor hatalmas fordulatot vesz a regény. Mindezek ellenére is, mikor már azt hiszed, hogy „igen, most túljártam az eszeden, engem aztán nem tudsz átverni”, abban a pillanatban Mr. Watson az arcodba nevet és olyat mutat, amin még sokáig rágódhatsz. Ekkor sem kell aggódnod, mert ha mindezeken túllendültél, olyan befejezést kapsz, amit még sokáig nem fogsz elfelejteni. Amikor elolvastam az utolsó sort, kétségbeesetten próbáltam lejjebb görgetni az ujjammal, de persze, hogy nem tudtam. Igazából nem tudtam eldönteni, hogy most földhöz csapjam a tabletet, vagy fedezzem fel, hogy ez gyakorlatilag így tökéletes, és ebben a formában még zseniális is? Azt hiszem, hogy a végén egy teremben hagyott minket az író, és Juliaként magunkban kell rendet tennünk azt illetően, vajon szerintünk melyik úton halad tovább...

Összességében tehát lebilincselő, váratlan fordulatokkal és meglepetésekkel teletűzdelt pszicho-thrillerről van szó, amit bűn lenne kihagyni. Ha papírpéldányt tartottam volna a kezemben, sokszor előrelapoztam volna, és az egyetlen ok, amiért a tableten nem tettem, hogy utána sokáig tartott volna, mire visszakeresem. A felszín alatt pedig valójában az internet veszélyeire hívja fel a figyelmet, jól bemutatja, hogy milyen következményekkel járhat az, ha mindent „világgá kiáltunk” a Facebookon. Már csak ezért is ajánlani fogom néhány ismerősömnek, hogy ne a saját kárukon kelljen majd megtanulniuk.

A példányért hatalmas köszönet az Athenaeum Kiadónak!
Hivatalos oldal | Facebook oldal | Moly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése