Alex Flinn: Beastly

Sziasztok! Úgy gondoltam, ideje sort kerítenem erre a gyöngyszemre is, ami a tündérmesék világába repít el minden olvasót.

Információk a könyvről:
Alex Flinn: Beastly
Kiadó: HarperTeen
Megjelenés: 2012 (eredeti 2007)
Oldalak száma: 512
A könyvet ide kattintva megrendelhetitek.
Magyarul is megjelent, A szörnyszívű címmel.

Fülszöveg:
Egy szörnyeteg. Nem egészen farkas vagy medve, gorilla vagy kutya, hanem egy szörnyű új teremtmény, ami két lábon jár – egy teremtmény agyarakkal és karmokkal és minden pórusát beborító szőrrel. Egy szörnyeteg vagyok.

Azt hiszed, hogy tündérmeséről beszélek? Semmiképpen. A hely New York City. Az idő pedig a jelen. Ez nem torzulás vagy betegség. És örökre ilyen maradok, hacsak meg nem töröm az átkot.

Igen, az átkot, amit az irodalom órára járó boszorkány bocsátott rám. Miért változtatott engem egy szörnyeteggé, aki nappal elrejtőzik, éjjel pedig az utcákon settenkedik? Elárulom. Elmesélem, milyen voltam mint Kyle Kingsbury, az a fickó, aki mindig is lenni akartál, pénzzel és tökéletes külsővel, tökéletes élettel. És aztán elárulom, hogyan lettem tökéletesen... szörnyeteg.



Véleményem:
Ahogyan a könyv ízelítőjében is kitalálható, a Beastly nem egy egyszerű fantasy, hiszen A Szépség és a Szörnyeteg modern korba helyezett adaptációjáról van szó. Ha jól tudom, Alex Flinn nem a meseadaptációkkal kezdte meg karrierjét, s én mégis ezáltal találtam rá, írásait pedig nagyon szeretem. A Beastly volt az első könyv, amit olvastam tőle – igaz, először magyarul –, ezért nem is volt kérdés, hogy angol nyelven is ezt szeretném elsőként a kezembe venni, már ami az ilyesfajta adaptációkat illeti.

Mivel másodszorra találkoztam a történettel, így mondanom sem kell, nem fogom lehúzni, hiszen számomra simán megért annyit, hogy még egyszer rááldozzam az időmet, pedig nem is volt olyan régen, mikor ezt először megtettem. Az alapfelállás nagyon jól kidolgozott, Kyle gonoszkodik egy szerencsétlen, csúnyácska lánnyal, akiről kiderül, hogy Kendrának hívják és boszorkány. A fiú kegyetlenségét egy átokkal bosszulja meg, aki ennek keretin belül egy hatalmas, karmos-agyaras szőrgombóccá válik. Egy apró kedvesség miatt azonban kap két évet az átok megtörésére – ha ennyi idő alatt sikerül elérnie, hogy valaki beleszeressen, valamint ő is viszontszeresse. Ahogyan a gazdag sznobok életében az lenni szokott, először orvosok sorát járják végig apjával, ám segítség lévén inkább külön házba költözik.

Who dares disturb my roses?
Why did I say that?

A történet elmesélését innentől kezdve a spoilermentesség érdekében csak nagy vonalakban említem. Kyle időközben gyönyörű rózsakertet gondoz, ahová betör egy drogos idegen, akiről kiderül, hogy van egy gyönyörű, Lindy nevű lánya. Természetesen ő lesz az, aki hamarosan beköltözik a házba, s akibe Kyle – avagy új nevén Adrian – végül beleszeret és megpróbálja elnyerni a szívét.

Ha bárki is is könnyed tündérmesére vágyna, az ne fogja vissza magát, főleg hogy a regény magyarul is megjelent Vörös Pöttyös könyvként, így bárki rávetheti magát erre a csemegére. Szerintem nem csak bűbájos és ötletes helyzeteivel, hanem a sokszor humoros pillanataival is arra törekszik ez a mű, hogy belopja magát a hölgyek szívébe. És ki vagyok én, hogy ezt megakadályozzam?

A Lindy naplójáról
Mivel én a fentebb is látható "deluxe kiadást" szereztem be a műből, így az eredeti regény mellett tartalmazza még a később íródott Lindy's Diary című művet. Ez cirka száz oldalt tesz ki, egy különleges betűtípussal nyomtatva olvashatjuk Lindy gondolatait a házban eltöltött időszakról, valamint érzéseiről.
A film DVD-borítója
Nekem nagyon tetszett, hiszen nemcsak egy másik szemszöget ismerhettünk meg, hanem néhány új jelenetet is kaptunk, így még inkább megéri a kezünkbe venni. A betűtípusban pedig az a különleges, hogy balra dől, amiből szintén látható, hogy a lány inkább zárkózottabb, félénk típus.

A filmváltozat
Nos, igen, kár is lenne tagadni, hogy a könyvből készült egy kevésbé megnyerő filmváltozat, mely itthon a Csúf szerelem címet kapta. Ez 2011-ben jelent meg, bizonyára sokan találkoztak már vele, hiszen Alex Pettyfer és Vanessa Hudgens alakítják a két főszereplőt, a boszorkány szerepében pedig Mary-Kate Olsen látható. (Bevallom, nekem Vanessával vannak csak gondjaim, mivel hogy se nem vörös, se nem zöld szemű, mint a könyvbeli Lindy.) Sajnos a bunda, karmok és agyarak kimaradtak, a szörny jelleget itt a kopaszság és érdekes tetoválások adják. Rengeteg változtatáson esett át, tulajdonképpen csak a fő vonalak maradtak meg. Ennek ellenére szerintem egy nézést megér, ha másért nem is, akkor azért, hogy magunkban jól kielemezzük ezt a fajta megvalósítást.

Ti olvastátok már a Beastlyt? Esetleg láttátok a filmet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése