Maria V. Snyder: Poison Study – Méregtan

Sziasztok! Kicsit változtattam a szokásomon, ezúttal ugyanis egy olyan könyvről hoztam értékelést, amit a héten fejeztem be. Ez persze nem szokatlan, csupán az, hogy így is jó pár könyv vár még arra, hogy megírjam az ajánlóját. Azért döntöttem most mégis a méregtan mellett, mert jövő hétig még sorszámozott példányszámban kapható, mint Elit Team Könyvszolgálatos könyv. Személy szerintem nekem nagyon tetszik ez a sorszámozós dolog, ezért csak azt tudom mondani, hogy próbáljátok ki bátran. :)

Információk a könyvről:
Maria V. Snyder: Poison Study – Méregtan
Eredeti cím: Poison Study
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2014. november 7. (Premier Péntek)
Eredeti megjelenés éve: 2005
Oldalak száma: 448
Fordító: Robin Edina
A könyvet ide kattintva megrendelhetitek (november 7-ig még sorszámozott példányban!)

Fülszöveg:
A koporsószerű sötétségbe zárva nincs körülöttem az égvilágon semmi, ami elterelhetné figyelmemet az emlékeimről.
Megöltem Reyadot. Megérdemelte a halált – ám a törvény szerint a tettemért én is halált érdemlek. Ixiában a gyilkosságért kivégzés jár. S most már csak a hóhér kötelére várok.

Ám ugyanaz a törvény, amely ítélettel sújt, akár meg is mentheti az életemet. Ixia ételkóstolója, akit arra választottak ki, hogy a Parancsnok egészségét a mérgezett ételektől megóvja, immár holtan hever. A törvény pedig kimondja, hogy a soron következő halálbüntetésre ítélt fogolynak – vagyis nekem – fel kell ajánlani a tisztséget.



Véleményem:
Bevallom őszintén, nagyon nehéz erről a könyvről írnom. Igaz, hogy általában a végén, az összefoglalásnál szoktam ilyesmit megjegyezni, de ettől most eltekintek, mert muszáj már most kimondanom: nagyon tetszett. Sőt, olyannyira, hogy Molyon már kedvencnek is jelöltem. A fantasy a kedvenc műfajom, ez a könyv pedig nagyon illeszkedik ehhez. Ugyanis különálló, kitalált világgal rendelkezik, ami manapság sajnos egyre ritkább, pedig éppen ezek azok a regények, amik úgymond beszippantják az embert és aztán nem eresztik el. Természetesen letehetetlen mű, bár nekem sajnos tanulnom is kellett közben, mégis, folyton azon kaptam magam, hogy azon agyalok, hogyan fog tovább folytatódni a történet és mindig alig vártam, hogy végre olvashassam.

A történet elején megismerhetjük a főszereplőt, Yelenát, ő az, akinek a szemszögéből elmesélésre kerül minden, természetesen E/1-ben, amit szintén nagyon kedvelek. Ahogyan a fülszövegből is kiderült, megölt egy Reyad nevű fiút. Azt nem tudjuk meg, hogy miért tette, azt viszont igen, hogy tettéért halál vár a lányra. Igen ám, de éppen életét vesztette eme kitalált világ, Ixia Parancsnokának ételkóstolója (is), és a törvénynek megfelelően a tisztet felajánlják a lánynak. Annak ellenére, hogy így akár minden egyes étkezéskor halál várhat rá, elfogadja az ajánlatot, hiszen így legalább tovább élhet. 

– Akkor hát mit mondjak a hóhérnak? – érdeklődött Valek.
– Nem vagyok bolond.

Az ajánlat elfogadása után a Parancsnok jobb keze, Valek tanítja meg neki, hogyan különböztesse meg egymástól a különböző mérgeket, jelenleg ugyanis ő az ételkóstoló és az ő feladata, hogy betanítsa az aktuális újoncot. Ahogy haladunk előre, úgy egyre több szereplőt ismerünk meg, akik szerencsére sokan vannak, ám jól követhető, hogy ki kicsoda. Ixia történetét is megismerhetjük, valamint nemcsak arra derül fény, hogy Yelena miért ölte meg Reyadot, hanem arra is, hogy milyen érdekességeket rejt még a lány múltja, valamint jövője. (Valamint hasonló információkra számíthatunk más szereplőkről is.)

A karaktereket tekintve elégedett vagyok, hiszen számos különböző egyéniséget ismerhetünk meg, vannak közöttük titokzatosak, olyanok, akiket teljesen félreismerünk, ugyanakkor a humorért felelős osztag sem maradhat el. Pont mint a való életben. Éppen ettől lesz olyan szerethető ez a regény - a kitalált világ ellenére is olyan könnyedén éled bele magad a történetbe, mintha te lennél Yelena és együtt izgulod vele végig mind a 448 oldalt. Természetesen a második számú örök kedvencem, a romantika sem szorulhat teljesen háttérbe, így azzal is megfűszerezésre került a történet. (Ráadásul a lassan kibontakozó szerelmi szállal végre nem érezzük úgy, hogy két nap alatt szeretnek halálosan egymásba a szereplők.)

Mindent egybevetve csak ajánlani tudom a fantasy kedvelőinek! Nem is kérdés, hogy 5 csillagot adok rá. És hogy ezúttal miért nem írtam többet a történetről? Mert annyira összetett, én pedig nem szeretnék spoilerezni és ezzel valakinek elrontani az élményt. Lényeg a lényeg, ha szeretnél egy fordulatos, magával ragadó fantasyt, akkor a Méregtan mindenképpen Neked való!

Utánanéztem egyébként a könyvnek, jelenleg még egy trilógia része, de az írónő újabb három történetet tervez. Addig is tűkön ülve várom a második részt, a Magic Study – Mágiatant, bár a megjelenésről sajnos még semmi hír. (Igaz, ez korai lenne, hiszen boltokban még a Méregtan sem kapható.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése