Cynthia Hand: Angyalsors

Sziasztok! Emlékeztek még az Autumn Book Tagra? Nos, elég vicces, de miután megválaszoltam azt a kérdést, hogy mit szeretnék ősszel a leginkább elolvasni, úgy döntöttem, hogy mindjárt bele is kezdek. Ez pedig nem más mint az Angyalsors.

Információk a könyvről:
Cynthia Hand: Angyalsors
Eredeti cím: Unearthly
Kiadó: Maxim Kiadó
Megjelenés: 2011 (eredeti szintén)
Oldalak száma: 452
Fordító: Komáromy Rudolf
Megrendelhető ide kattintva.

Fülszöveg:
Clara Gardner élete alaposan megváltozik, amikor kiderül, hogy félig-meddig angyal. Nemcsak okosabb, erősebb és gyorsabb az embereknél, hanem rendeltetése is van. De hogy mi ez a feladat, arra nem könnyű rájönnie. Látomásában csupán egy idegent lát, aki csapdába esik egy erdőtűzben. Édesanyjával kutatnak a tűz helye után, nyomozásuk egy wyomingi városba vezeti őket. Úgy döntenek, Jacksonban a helyük, odaköltözik a család. A következtetéseik helyesnek bizonyulnak: Clara az iskolában már az első napon megpillantja a látomásaiban szereplő fiút, Christiant. A helyzetet azonban bonyolítja, hogy feltűnik egy másik, szintén vonzó srác, Tucker, aki szemlátomást komolyan érdeklődik Clara iránt. Ahogy Clara próbál kiigazodni a feje tetejére állt világában, addig nem sejtett veszélyek mellett olyan döntési kényszerekkel is szembesül, amelyekről nem is hitte volna, hogy bekövetkeznek az életében – őszinteség és színlelés, szerelem és kötelesség, jó és rossz között kell választania. Végre a látomásából ismert tűz is föllobban, de vajon Clara készen áll-e, hogy vállalja a sorsát?



Véleményem:
Erre a könyvre nagyjából akkor vetettem először szemet, amikor megjelent. Már akkor érdekelt az egész angyalos történet, bár végül mégsem ez lett az első, amit hasonló témában a kezembe vettem. Az ugyanis a Fallen volt, mert tudni érdemes rólam, hogy a Könyvmolyképző elég sokáig amolyan "one and only" volt az életemben, de azt hiszem, hogy ezt talán egy másik posztban kifejtem, majd valamikor a jövőben. :) Tehát azt is tudtam előre, hogy rengetegen imádják ezt a trilógiát, ezért nagyon féltem, vajon nekem tetszeni fog-e a régóta áhított könyv.

Jelentem, szerencsére így volt. Nagyon is tetszett. Végre egy olyan könyv, ami nem akar véresen komoly lenni, ráadásul ismét fantasy, ami nem titkoltan a kedvenc műfajom. Fogalmam sincs, hogy miért kedvelem Clara Gardnert, aki mondhatni tökéletesen néz ki, mert nem szoktam szeretni a "hű de szuperül nézek ki" típusú karaktereket. De ő más. Talán azért, mert a szépségére van magyarázat, méghozzá az, hogy angyal. És az, hogy szerethető, mert vicces és valamiért pofonegyszerű megérteni a cselekedeteit és érzelmeit. Mert megmutatja, hogy az angyalok sem tökéletesek, neki sem hullik minden az ölükbe, mert a repülésért például ugyanúgy meg kell küzdeniük, mint az embereknek más dolgokért.

Bevallom, az egyetlen dolog, ami talán számomra kezd fárasztó lenni, az a szerelmi háromszög témája, azonban nem érzem úgy, hogy itt túlzottan az lett volna. Persze Clara valamennyire vívódik a két fiú között, de aztán szerintem viszonylag hamar eldől, kit választ a szíve (jelentem, hogy neki szurkoltam és bazira örültem is ennek), időközben pedig megváltozik a gondolkodásmódja is. Szerintem Jackson (ahová Kaliforniából költöztek) valamelyest új embert - avagy angyalt teremt belőle, ami nekem kifjezetten tetszett. Maximum egy vagy két olyan cselekedete volt, ami egy picit idegesített, ami nagyon jónak számít, hiszen ez  sokszor jóval több. Szerettem a mellékszereplőket is, főleg Angelát és Wendyt, szívesen elfogadnám őket legjobb barátnőnek.

Összességében 5 csillagot adok neki, és magam sem tudom, hogy miért, de túlságosan tetszett ahhoz, hogy ennél kevesebbet kapjon. A könyv vége felé van egy fordulat, és furcsa, de számomra egyáltalán nem volt meglepő, ám mégis tetszik ez a kitalált "világ", szeretem, hogy az anyukája titkokat rejteget (hiszen ezeket később biztosan megtudjuk) és nagyon tetszett a humora is. Az angyalos történet talán nem újdonság, de nekem nagyon bejön, és az elképzelések amúgy is eltérnek.

Mindeközben pedig megkaptam a születésnapunkra a testvéremtől a második és harmadik részt is, októberben ezeket szeretném nagyon elolvasni, illetve megvettem a kisregényt is, ami a második rész után következik majd. A wikipédia szerint pedig volt szó film- vagy sorozat-adaptációról, hát, egy ilyet szívesen megnéznék a jövőben! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése