Kiersten White: Paranormalcy - Természetfölötti

Sziasztok! Meghoztam legújabb kritikámat, ami egy olyan könyvről szól, mely még nem kapható a boltokban. Ez ugyanis életem első Elit Team könyve, ami azt jelenti, hogy csak a kiadónál lehet kapni és sorszámozott. Már Könyvkövetnek is jelentkeztem, bár azt sajnos nem tudom, hogy mi alapján kerül elbírálásra, de remélem, hogy valamilyen módon én is tag lehetek. :)

Információk a könyvről:
Kiersten White: Paranormalcy - Természetfölötti
Eredeti cím: Paranormalcy
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Megjelenés: 2014 (eredeti 2010)
Oldalak száma: 352
Fordító: Hetesy Szilvia
Megrendelhető ide kattintva. (Július 25-ig Elit!)

Fülszöveg:
Hi, Evie vagyok és tulajdonképpen teljesen normális. Legalábbis mindig ezt hittem magamról, leszámítva, hogy a legjobb barátnőm sellő, a volt barátom pedig tündér. Annyit még hozzátennék az igazsághoz, hogy én vagyok az egyedüli a világon, aki felismerem a paranormális lényeket, akárhogy álcázzák is magukat. Ezért is dolgozom a Nemzetközi Paranormális Ellenőrző Hivatalnál. Ennyit akkor a normalitásról. De aztán bejött Lend a képbe. Iszonyú helyes srác, nagyon figyelmes, egyébként alakváltó. Felbolygatta az egész eddigi kis életemet, nem beszélve egy sötét jóslatról, amely egy az egyben rám illik. Pedig én egyáltalán nem vagyok gonosz, csak valami félreértés lehet az egész. Utána kell járnom: tudni akarom végre, hogy ki is vagyok valójában, de a legfontosabb: Nem akarom Lendet elveszíteni!


Véleményem: 
A történet maga valahogy úgy kezdődik, mint a görög eposzok - in medias res, szépen belevág a dolgok közepébe. Evie, a főszereplő tinilány éppen egy vámpírt fog be. Ő ugyanis a Nemzetközi Paranormális Ellenőrző Hivatal (NPEH) kulcsembere, egy olyan lény, akiről nem tudják, hogy micsoda, viszont ő az egyetlen, aki az összes többi lény álcáján átlát. Így hát fiatal kora ellenére aktívan fogja be a vámpírokat és vérfarkasokat, meg ami éppen az útjába akad. Miután elfogta az aktuális egyedet, visszatér a központba, ahol megismerkedhetünk a vezetővel, a "főnökkel", aki nem más, mint Raquel. Ő egyfajta pótanya szerepét játssza a rózsaszínt imádó lány életében.

Miután megismerkedünk Evie életének hétköznapos oldalával (ami a szappanoperák nézésében nyilvánul meg), váratlan esemény történik: egy alakváltó fiú behatol a központba. Innentől megérkezik a szerelmi szál, azaz a potenciális jelölt Evie számára egy kapcsolatra. Mindeközben kiderül, hogy egy titokzatos lény jár-kel a világban és sorra pusztítja a paranormálisokat, legyen az akár vámpír, vérfarkas, mocsári boszorkány, vagy akár sellő. Merthogy sellők is léteznek, méghozzá ilyen a központban dolgozó Lish is, aki Evie legjobb barátnője. Természetesen a különös lény nyomába erednek, akiről apránként egyre többet tudunk meg, sőt, még azt is, hogy olyan dolgokat tud Evieről, amiket senki más.

Nos, már itt meg kell jegyeznem, hogy mint utóbb megtudtam, ez egy trilógia első kötete, külföldön már mindhárom rész megjelent. Így az első rész mondható egy bevezetésnek is, ami felvázolja az alapokat. A történetről többet a spoilermentesség miatt nem szeretnék elárulni, így most szintén ezen kereteken belül szeretnék pár szót mondani a karakterekről. Ezidáig egy fontos szereplőt nem említettem, ő pedig Reth, egy tündér, aki mondhatni teljesen megszállottja Evienek. Sokak szerint ez szerelmi háromszög, én nem nevezném annak, mert szerintem ez Reth részéről elég egyoldalú... Egyébként a tündérekről azt kell tudni, hogy őket nem tartják nyilvántartásban és csak úgy tudnak nekik parancsolni, ha ismerik az igazi nevüket. Reth igazi neve amúgy Lorethan, ami nekem nagyon tetszik. (Bár ha jól emlékszem, akkor minden eredeti név nagyon klassz.)

Kedvenc karaktert nem tudok választani, az a különös ebben az egészben, hogy nem sikerült mindenkit olyan mélyen megismerni, legalábbis úgy érzem, hogy maradt még bőven mondanivaló arról, hogy ki kicsoda. Alapvetően szerintem nem voltak kiemelkedően utálni való személyek, sőt, még a főgonoszt is meg tudtam érteni egy bizonyos szinten, együtt tudtam vele érezni és kicsit megérteni is. A végén nagyon tetszett, amit Evie csinált. Lend nagyon aranyos volt, Lish lefordított beszédét is imádtam, Raquel sóhajairól nem is beszélve.

Összességében 4 csillagot ér nekem ez a mű, elmondom, hogy miért: mert eredeti. Szeretem a fantasyt és gyakran előfordul, hogy egy regényben többféle különleges lény is felbukkan, ám az nem, hogy ennyire sokféle. Szeretem az olyan teremtett világokat, amiben mindenféle lény létezik, és ez is ilyen, vagy legalább nagyon hasonló. Bár sok mindennel kapcsolatban éreztem azt, hogy kevés információt tudtunk meg róla, bízom benne, hogy ez azért van, mert a további kötetekben megy majd mélyebbre minden, akkor derülnek még ki dolgok. Mindezek mellé a könyv olvastatja magát, nagyszerű stílusa van és humoros is. Ha mindez nem volna elég, a borítón szereplő lány egy az egyben Evie, sőt, a ruha is előkerül benne. Imádom, ha a borítón látható ember valamelyik karakter a könyvből. Nagyon tetszik az, is hogy mindhárom könyvnek ez a lány van az elején, elvileg külön fotózást készítettek miatta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése