Kiera Cass: The One – Az Igazi (A Párválasztó 3.)

„Egyik kezem Maxonéban pihent, arcomat a mellkasára fektettem. Ő a fejem tetején nyugtatta az állát, így forogtunk az eső zenéjére. Abban a pillanatban biztosra vettem, hogy van közös jövőnk. Ha ilyen érzés, amikor együtt vagyunk, akkor valahogy rá fogunk találni az útra, amely visszavezet bennünket egymáshoz.”

Információk a könyvről:
Kiera Cass: The One – Az Igazi
Eredeti cím: The One
Kiadó: Gabo Kiadó
Megjelenés: 2014 (az eredeti is)
Oldalak száma: 346
Fordító: Gázsity Mila
ISBN: 9789636898830
Megrendelhető ide kattintva.
Moly-adatlap elérhető ide kattintva.

Fülszöveg:
A PÁRVÁLASZTÓ KEZDETEKOR A LÁNYOK MÉG 35-EN VOLTAK. DE KÖZÜLÜK CSAK 1 NYERHET.
Eljött az idő, hogy a korona végre a győztes fejére kerüljön.
Amikor beválogatták a Párválasztóba, America még csak nem is álmodott arról, hogy valaha eljuthat a korona közelébe – vagy Maxon herceg szívéhez. Ahogy azonban egyre közeleg a versengés vége, és a palota falain túl fokozódik a fenyegető veszély, America rádöbben arra, hogy mennyi mindent veszíthet – és hogy milyen keményen kell küzdenie a vágyott jövőért.


Figyelem! Az előző részekhez kapcsolódó cselekményleírást tartalmaz!
Ha azokat nem olvastad, kérlek csak akkor folytasd, ha nem zavar,
hogy megtudsz pár kisebb-nagyobb spoilert azokból!

Véleményem:
Az első két könyv után tartottam pár nap szünetet, mielőtt a befejező kötetet is a kezembe vettem volna. Az ok elég egyszerű: úgy éreztem, hogy túl hamar olvastam el a másik két regényt, és szerettem volna kicsit tovább nyújtani az élményt, mikor elsőként ismerhetem meg ezt a világot. Persze naiv voltam, mert azt hittem, hogy majd a „lassabban kellene olvasni” rész is sikerülni fog. Hát, nem jött össze. Ugyanazt műveltem, mint korábban: amikor csak tudtam, olvastam, ha éppen menni kellett valahova, akkor pedig még öt percre is elővettem, ha lehetőségem nyílt rá.

Gyönyörű montázs Az Igazihoz (Forrás)

Mint azt tudjuk, az előző rész végére négyen maradtak versenyben, így egyre kiélezettebbé válik a helyzet. Eleinte persze „unalmasan” telnek a mindennapok, azonban a légkör érezhetően megváltozik: a lányokat megzavarja az egész helyzet, hiszen sokkal inkább érzik barátjuknak, mint ellenségnek a többieket, amit néha mégis megtör egy-egy váratlan pillanat. Hasonlóan van ezzel America is, aki legnagyobb örömömre végre tisztázza érzéseit. Számomra ez volt a könyv elejének fénypontja.

Ha választanom kell, azt mondanám, hogy a harmadik volt a legeseménydúsabb rész. Ami igen szép teljesítmény, főleg ha figyelembe vesszük, milyen sok minden történt már az első két könyvben is. Emellett kiemelendő, hogy a dolgokat átgondolva szinte mindenki sokat fejlődött a kezdetek óta, mely tény szintén dicséretes. Sajnos előfordul, hogy az írók megfeledkeznek arról: egy embert bizony befolyásolnak a körülötte történő dolgok. Ez azonban itt nem így volt, sőt, néha maga America is rádöbben erre, ami kifejezetten üdítő tény a regény szempontjából.

Idézet a könyvből (Forrás)

Azt kell mondanom, hogy ha nem lenne folytatás, a történet akkor is szép és kerek lezárást kapott, amivel mindenki maximálisan elégedett lehet. Számomra meglepő fordulatok történtek, ráadásul éppen a könyv vége felé. Ezt nagyjából egy földrengéshez tudnám hasonlítani: az egyik pillanatban még nyugodtan üldögélsz, azt hiszed, hogy pontosan tudod, mi fog történni, aztán hirtelen a feje tetejére áll a világ. Volt egy mondat, amit szó szerint háromszor olvastam el, mire felfogtam, hogy nem hallucinálok, és tényleg az történik, ami oda van írva. Bizonyos szempontból mondhatnánk, hogy számítani lehetett hasonlóra, de nekem meg sem fordult a fejemben. Sőt, rögtön olvasás után néhol túlzásnak találtam egy-két részletet, azonban most, pár nap elteltével már szinte minden döntéssel egyetértek, és érzem, hogy milyen motiváció állt mögötte.

EXTRÁK – NÉHÁNY MEGTEKINTÉSRE ÉRDEMES VIDEÓ
Sajnos a harmadik részhez sehol sem sikerült megtalálnom a hivatalos lejátszási listát. Ennek az lehet az oka, hogy ősszel érkezik egy újabb novelláskötet, gyanítom, hogy abban találjuk majd meg a harmadik és negyedik részét is. Azonban akik már olvasták a könyvet, azoknak tudom ajánlani ezútal is a Barbie babákkal készült újrajátszást, amit ide kattintva értek el. Találtok még egy egészen hosszú, rajongók átal készített filmelőzetest ide kattintva, ezt is azoknak ajánlom, akik már olvasták a könyvet. Készült viszont egy rövid könyvelőzetes is, ez abszolút spoilermentes, és itt meg is tudjátok tekinteni:


Ti olvastátok már A Párválasztó-trilógiát? Mit gondoltok a befejező részről? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése