Victoria Holt: Ördög a lovon

18. század. Anglia és Franciaország, utóbbi a forradalom küszöbén. Arisztokraták, ármányok, cselszövések, kalandos utazások. Na és persze romantika.

Információk a könyvről:
Victoria Holt: Ördög a lovon
Eredeti cím: The Devil On Horseback
Kiadó: I.P.C. Könyvek
Megjelenés: 1995 (eredeti 1977)
Oldalak száma: 556
Fordító: Fazekas László
ISBN: 9637930981
Moly-adatlap ide kattintva érhető el.

Fülszöveg:
Fontaine Delibes gróf szívdobogtatóan vonzó, s ijesztően határozott, parancsoláshoz szokott erőszakos, és engedelmességet követelő nagyúr volt, Minella Maddox, a gróf lányának tanítónője és barátnője viszont önálló, határozott egyéniség. Mit tehet egy tizennyolc éves lány, aki ellenállhatatlanul vonzódik egy férfihoz, de elfogadhatatlan számára a francia arisztokrata szeretőjének sokak által irigyelt szerepe? Képes-e még igaz szerelemre a cinikussá kopott, megszokott hatalmába belefáradt középkorú gróf?
A szerelem sötét oldalát is mesterien ábrázoló Victoria Holt lebilincselően izgalmas regényében ad választ ezekre a kérdésekre.

Véleményem:
Teljesen véletlenül futottam bele Victoria Holt ezen művébe, mikor a helyi könyvtár polcait csak amolyan random módon átböngésztem a szememmel. Az írónő nevével korábban találkoztam, akkor két könyvét is
nagyon olcsón vettem meg, mert egyébként érdekesnek találtam őket. Akkor néztem utána munkásságának, és tudtam meg, hogy több álnéven rengeteg könyvet írt. Így amikor elolvastam a könyv fülszövegét, arra gondoltam, hogy kezdésnek pont megfelelne ez a példány, így ki is vettem.

A fülszöveg csak egészen apró szeletét vázolja az alapfelállásnak – bár bevallom, kicsit lerövidítettem, mert spoileresnek találtam –, ám a könyv azért többről is szól, mint egy nő és egy férfi kapcsolatáról. A mű elején főszereplőnk, Minella (aki a mesélő is egyben) édesanyjával él egy angol nemesi birtokon, ahol tanítónőként dolgoznak. A nemesek lányait is ők tanítják, így ismerkedik meg Margot-val is, a francia unokatestvérrel, akinek nagyon a szívéhez nő, és az ő édesapja az a bizonyos gróf, aki annyira titokzatos és rejtélyes. Lényeg a lényeg (igen, itt van egy kis szakasz, amit nem akarok elárulni), Minella bizonyos okból Margot-val tart Franciaországba, és ott folytatódik kalandos élete, valamint néhai találkozása a gróffal, akibe beleszeret.

Nem mondom, hogy ez a könyv nem egy kliséhalmaz, mert ha egészen őszinte akarok lenni magammal, akkor valószínűleg az. De a fő cselekményszál kiszámíthatósága mellett legalább kapunk sok-sok ármányt és rejtélyt, ami azért izgalmassá, kalandossá változtatja a dolgokat. Ahogyan Minella várt a gróffal való találkozásokra, egy kicsit – de tényleg csak egy nagyon picit – Jane Eyre jutott eszembe, aki titkon mindig várta, hogy megérkezzen Rochester. Úgyhogy ez a része tetszett.

Alapvetően a karakterekkel sem volt baj, sokan voltak ugyan, de mindegyikük szépen elhatárolódott egymástól, nem kevertem senkit senkivel – hál’ égnek – így ez a része nem okozott gondot. Az viszont sokszor előfordult, hogy nem értettem egyet Minella döntéseivel, vagy nem tetszett, ahogyan Margot viselkedik. Jó ötletnek tartom, hogy történelmileg a nagy francia forradalom előtti térben helyezkedik el, az utalásokkal, veszélyekkel és bizonyos párbeszédekkel szerintem sikerült ezt a részét jól megvalósítani.

A könyv összességében egy erős négyes. Szubjektíven ötöt adnék neki, objektíven hármat, így döntöttem emellett a szám mellett. :) Szerintem azoknak érdemes elolvasnia, akik amúgy sem rettennek vissza a romantikus történetektől, és egyfajta plusz adottságként tekintenek a történelmi korban való elhelyezkedésére. Aki viszont a történelmi oldalra kíváncsi, szerintem inkább válasszon másik regényt, mert lehet, hogy ezt unni fogja. :)

Ti találkoztatok már Victoria Holt valamelyik regényével? :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése