Kelly Oram: Szívzűrterápia strébereknek

Nekem ugyan sosem volt fiú legjobb barátom, pláne nem olyan, akibe szép lassan beleszerettem volna, mégis könnyen megértettem az eme regényben vázolt problémát.

Információk a könyvről:
Kelly Oram: Szívzűrterápia strébereknek
Eredeti cím: Kelly Oram: The Avery Shaw Experiment
Kiadó: Móra Kiadó
Megjelenés: 2014 (eredeti 2013)
Oldalak száma: 232
Fordító: Vándor Judit
ISBN: 9789631196764
Megrendelhető ide kattintva.
Moly-adatlap elérhető ide kattintva.

Fülszöveg:
Avery gyakorlatilag születése óta szerelmes a legjobb barátjába. Aidennek ugyan fogalma sincs erről, a lány mégis vígan tervezgeti közös jövőjüket. Egész addig, amíg a srác közli, hogy barátnője van… Mit lép erre a stréber Avery? Hát igazi kocka módjára a tudományba menekül: egy sor társadalmi kísérlettel akarja ­bebizonyítani, hogy az összetört szív csak akkor gyógyul be, ha az ember előbb túljut a gyász hét fázisán. Csakhogy a kivitelezéshez szüksége van egy független külső megfigyelőre — itt lép a képbe Aiden bátyja. A csöppet sem stréber Grayson olyan dolgokra veszi rá a gátlásos lányt, amiket korábban álmában sem mert volna megtenni. A suli alfahímje és a legnagyobb stréber egyre több időt tölt együtt — persze kizárólag a tudomány érdekében! —, és közben egy egészen új kísérlet veszi kezdetét…

Véleményem:
Nem tudom, hogy miért, puszta véletlenségből alakult úgy, hogy ez lett az első LOL-könyv, amit elolvastam. Már régóta terveztem eme kiadói sorozat megkezdését, ám mégis csak márciusban került rá sor. Nem csalódtam: azóta még kettőt elfogyasztottam, de összesen már heten sorakoznak a polcomon.

Ami a Szívzűrterápiát illeti, aranyos kis történet. Személy szerint nagyon aggódtam, hogy mennyire leszek már ehhez öreg - mert be kell vallanom, lassan 21 éves fejjel nem érzem magam kifejezetten célközönségnek -, de kellemes csalódás ért. Az alapfelállás érdekes, hiszen főhősnőnk szívét rögtön a mű elején összetöri a legjobb barátja, akibe - mondhatni - egész életében szerelmes volt. Mivel a két család nagyon jól ismeri egymást, ezért a fiú bátyja (Grayson) próbálja helyrehozni a dolgokat, ő segít Averynek átvészelni ezt az időszakot. Merthogy a lány kísérletnek tekinti a dolgot, szerinte át kell jutnia a gyász hét fázisán, hogy túltegye magát Aidenen.

Az eredeti nyelvű borító
Talán nyilvánvaló, hogy mi lesz a könyv vége, hiszen a történet kiszámítható, ahogy az egy jó kis amerikai tinifilmhez is illene. Mégis úgy érzem, hogy ezeket a sztorikat nem tudja megunni az ember - ahogy az ilyen tinifilmeket is képes voltam halomra nézni. Mindegyikben van valami más, valami új, amitől egy kissé különlegesebbé válik, mint az előző. Ebben a műfajban ugyanez igaz a könyvekre is. Nagy előny még, hogy gyorsan lehet vele haladni, hiszen kiszámíthatósága ellenére is rendkívül szórakoztató, mind a fő-, mind a mellékszereplők kellő humorral lettek megáldva, hogy a párbeszédeket megfelelően tálalják.

Azt kell mondanom, hogy nemcsak ez a könyv, de maga a sorozat is kellemes meglepetés volt számomra. Félreértés ne essék, sosem gondoltam volna, hogy ezek a könyvek nem jók, egyszerűen csak attól féltem, hogy már nem tudom az ilyesmit értékelni, de szerencsére nem így van. Sőt, Kelly Oram többi művét is kíváncsian várom. :) A dolog pikantériája egyébként, hogy a könyv elolvasása után nem sokkal engem is ért egy kisebb szívfájdalom a szerelem terén, így bevallom, segített, hogy arra gondoltam, a könyvben Avery hogyan vette sorra a gyász hét fázisát. Néha azon kaptam magam, hogy analizálom, épp melyik fázisnál tartok...

Összességében mindenkinek ajánlom ezt a könyvet, aki egy kis kikapcsolódásra vágyik, kellemes nyári (illetve bármely évszaki) olvasmány lehet belőle, most különösen jól el tudom képzelni strandkönyvnek is. :) Jól jön szívfájdalom esetére is, a rosszkedv ellen jó humorforrás. Aki viszont hadilábon áll a történetek kiszámíthatóságával, vagy zavarja, hogy nincs tele nyolc csavarral egy regény, inkább nézzen más olvasnivaló után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése