Kiera Cass: The Elite – Az Elit (A Párválasztó 2.)

„Kezembe fogtam apa levelét. Aspenre gondoltam, aki bizton állította, hogy képtelen lennék a hercegnői szerepre. Eszembe jutott, hogy az utolsó helyre kerültem a közvélemény-kutatásban. Aztán Maxon rejtélyes megjegyzése is eszembe jutott, amit valamivel korábban tett… Lehunytam a szemem és igyekeztem magamba nézni. Tényleg képes lennék rá? Tudnék Illéa következő hercegnője lenni?”

Információk a könyvről:
Kiera Cass: The Elite – Az Elit
Eredeti cím: The Elite
Kiadó: Gabo Kiadó
Megjelenés: 2013 (eredeti 2013)
Oldalak száma: 354
Fordító: Gázsity Mila
ISBN: 9789636897277
Megrendelhető ide kattintva.
Moly-adatlap elérhető ide kattintva.

Fülszöveg:
A PALOTÁBA 35 LÁNY ÉRKEZETT. CSAK HATAN MARADTAK. A Párválasztót 35 lány kezdte meg. Mostanra azonban már csak az Elitnek nevezett csoport maradt versenyben Maxon herceg szerelméért, s a harc ádázabb, mint valaha. Minél közelebb kerül America a koronához, annál jobban meg kell szenvednie azért, hogy végre megtudja, kihez húz valójában a szíve. Minden Maxonnal töltött pillanat olyan, akár egy tündérmese, csupa lélegzetelállító, csillogó romantikus kaland. De ha a palotában meglátja őrt állni első szerelmét, Aspent, újra hatalmába keríti a vágyakozás az élet után, amit még közösen terveztek el. Americának rettentően szüksége lenne egy kis időre. Míg azonban ő a kétféle jövő lehetősége között vergődik, az Elit tagjai pontosan tudják, hogy mit is akarnak – s egyre valószínűtlenebbnek tűnik, hogy Americának lehetősége nyílik választani…


Figyelem! Az első részhez kapcsolódó cselekményleírást tartalmaz!
Ha azt nem olvastad, kérlek csak akkor folytasd, ha nem zavar,
hogy megtudsz pár kisebb-nagyobb spoilert az első részről!

Véleményem:
Az első rész után annyira bezsongtam az egész történettől, hogy miután rohamtempóban megalkottam róla a véleményem, már rá is vetettem magam a második részre. Nem akartam többet azon törni a fejem, vajon hogyan is folytatódik a történet, ki lesz az, akinek legközelebb távoznia kell, és miként folytatódik America élete a paotában. Saját magamat is megleptem, mikor még mondhatni aznap (na jó, éjfél után pár perccel) be is fejeztem a könyvet. Régen volt már, hogy valamit ilyen gyorsan kiolvastam volna.

Egy gyönyörű montázs (Forrás)
A második kötet eseményei eleinte elég átlagosan teltek: a lányok továbbra is élték megszokott életüket a palotában, mentek a napok, miközben semmi jelentőségteljes nem történt. Azaz mégis. Az első rész utolsó harmadától kezdve számítani lehetett rá, hogy a továbbiakban kissé terebélyesebbé válik majd az eddig csak félig-meddig létező szerelmi háromszög. És így borzolja az olyanok kedélyeit, akik nem tudják megérteni, hogy lehet ilyen szinten őrlődni két pasi között. Bevallom ugyanis, számomra America kezdett megváltozni: míg az első részben egy-két kivétellel imádtam a döntéseit és cselekedeteit, addig itt átcsapott valami olyanba, amit a legtöbben „hisztis tinilány” jelzővel illetnének. Félreértés ne essék, ennyire azért nem volt vészes a helyzet, engem azonban alaposan meglepett a változás. Plusz, részben magyarázza a dolgokat, hogy ezt a változást nem a két fiú közti döntéshelyzet, inkább egy másik esemény váltotta ki.

Mindenképpen pozitív azonban, hogy ezek ellenére is letehetetlen volt a könyv, olyan gördülékenyen haladt előre az egész, hiszen mindig a kellő időben talált ki valami olyasmit, amire azt mondtam: „oké, most nem tudom abbahagyni, ezt tudnom kell!” Így tehát biztosíthatok mindenkit arról, hogy kezdjen bele bátran, mert ha vannak is olyan dolgok, amik esetleg nem tetszenek neki, talál majd másik okot arra, hogy mégis elolvassa ezt a részt.

Rajongó alkotás Americáról, jelmezben (részletek a könyvben) (Forrás)

A sorozatoknál, de főleg a trilógiáknál gyakran előfordul, hogy vannak bizonyos "átvezető részek", amiket én hidaknak szoktam nevezni. Ezek arra jók, hogy kicsit jobban kibontakozzon a főszereplők egyénisége, a cselekmény pedig szép lassan gördítsen minket a harmadik, befejező kötet felé. Ezt azért említettem meg, mert én teljes egészében ezt vártam volna az Elittől, ám a végére ennél mégis erősebbnek találtam. Bizony itt is történnek azért dolgok, főleg a könyv vége felé pedig America kezd észhez térni, és rájönni, hogy a boldogsághoz vezető út a döntés meghozatalánál kezdődik. Ennek nagyon örültem, mert jelentősen enyhítette a vele szemben tanúsított panaszaimat.

Alapvetően azt gondolom, hogy elég jóra sikerült a folytatás, akik szerették az első részt, biztosan szeretni fogják ezt is, és biztatásul szolgál, hogy America hisztije szerencsére jelentősen lecsillapodik a könyv végére. A verseny tovább fokozódik, sőt, régi-új vetélytársak kerülnek felszínre, és egyre jobban kimutatják a foguk fehérjét. Ha kissé kedvtelenné válnánk, ne csüggedjünk: biztos vagyok benne, hogy a harmadik rész majd mindent újra egyenesbe tesz! :)

Extrák – Újra Barbie babák & zenék
Szerencsére a második kötethez is készítettek egy videót, melyben Barbie babákkal figurázzák ki az eseményeket. Ezt azonban csak azoknak ajánlom, akik már olvasták a könyvet. Ide kattintva éritek el. Szerintem ismét humorosra sikerült, nagyon tetszik, hogy ilyen játékosan parodizálják ki az egészet. :)

A kiegészítő kötetben megtalálható Az Elit hivatalos lejátszási listája is, ismét jól összeválogatott számokkal, itt tudjátok meghallgatni:


Nektek mi a véleményetek a második részről? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése