Bookworm Book Tag

Sziasztok! El sem hiszem, hogy végre elhozhatom nektek ezt a nagyon szuper tag bejegyzést, amire Tekla hívott meg! Ezúton is köszönöm szépen! :) Az elmúlt másfél hetem elég sűrűre sikeredett, voltam vizsgázni Budapesten, valamint jelentkeztem egy állásra az egyetemen, amit szerencsére meg is kaptam, így most nincs okom panaszra, igyekszem a kevés szabadidőmben is minél többet olvasni. A Tag kérdéseit egyébként szép apránként válaszoltam meg, rengeteg érdekes kérdés van benne. Most egy embert szeretnék felkérni a kitöltésre, ő pedig nem más, mint duracell


Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Teljesen pontosan nem, de van rá egy tippem. Kiskorunkban a szüleink sokszor olvastak fel nekünk mesét, több mesekönyvünk is volt, állatos és persze a magyar mesék különböző válogatásai, és arra is emlékszem, hogy a Magyar mesék és a Világszép nádszál kisasszony (de főleg utóbbi) voltak a kedvenceim. Szerintem sokban hozzájárult ahhoz, hogy később is előszeretettel forgassak mindenféle és fajta könyvet, bár igazából csak akkor lettem függő, mikor a könyvtár átköltözött az iskola épületébe és minden nagy szünetben át is mentünk, hogy kivegyünk valami újat az aznapi matek órára. :)



Általában hol olvasol?
Nos, egy könyv- és helyzetfüggő, de inkább hol nem olvasok? :) Persze ha időm engedi, akkor legjobban az ágyon elterülve szeretek olvasni, de az egyetemen is simán leülök a padra két előadás között, hogy azt a fél órát kiélvezzem egy jó kis könyvvel a kezemben. És bár nem vagyok rá büszke, néha az órán is előkerül a táskámból, de az már tényleg csak végszükség esetén. Ha letehetetlen, akkor viszont cipelem magammal és a helyi járaton arra a 10 percre is előveszem, míg beérek a városba, sőt, egyszer a járdán gyalogolva is olvastam, mert annyira kíváncsi voltam rá. (Egyébként ez pont a Holtodiglan volt.)

Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Általában egy könyvet olvasok egyszerre, de nem szigorúan. Van, hogy csak azért kezdek másik könyvbe, mert az első nem köt le annyira, ami azért gáz, mert ilyenkor hajlamos vagyok még fél évig halogatni. Aztán folytatom és kiderül, hogy pont akkor indult volna be a történet és két nap alatt befejezem. (Na igen, erre pont decemberben volt példa egy tavaly februárban elkezdett könyvvel.) Szóval általában két könyv jöhet egyszerre szóba.

Melyik a kedvenc műfajod?
Az első helyen egyértelműen a fantasy áll. Még nem álltam neki megszámolgatni, de biztos vagyok benne, hogy ebből olvastam a legtöbb könyvet eddigi életem során. Valamiért jobban vonz a mesék világa a valóságnál. Ezenkívül a jó kis romantikus könyvekre is vevő vagyok, de alapvetően minden műfaj jöhet, sokfélébe belekóstoltam már és értek kellemes meglepetések.


Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Egyelőre nem tudok olyan műfajról, amiben ne lenne legalább egy könyv, ami érdekel, úgyhogy erre azt tudom mondani, hogy valószínűleg nincs.

Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Az eddigi leghosszabb könyvet éppen tavaly olvastam, méghozzá az Outlander személyében, ami 910 oldalas. Remélem, hogy idén ezt megdöntöm a folytatásával, de természetesen a jövőbeni terveim között szerepelnek olyan könyvek, amik meghaladják az ezret is.

Milyen könyvet vettél utoljára?
Hát bevallom, erre most nagyon nehéz válaszolnom. Legtöbbször online rendelek és ha elkap a gépszíj (néha sajnos megesik), akkor ész nélkül rendelek mindenfélét. A legutóbb kicsomagolt könyvem talán A neveletlen hercegnő naplója 9. volt.

A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Mind a kettőben vannak dolgok, amiket szeretek (főleg, hogy a könyvtárból általában olyan dolgokat veszek ki, ami ma már nem kapható, vagy csak csillagos áron), de természetesen jobban szeretem, ha van saját példányom. Már csak azért is, mert ha annyira tetszik, akkor nem kell több erőfeszítést tennem, hogy beszerezzem.

Jelenleg mit olvasol?*
Jelenleg egyetlen egy könyvet olvasok, Alex Flinntől a Cloaked című regényt. Eddig nagyon tetszik, ha nem kellene most folyton tanulnom, akkor szerintem már rég kivégeztem volna. :)
*Ez azóta már nem aktuális, de ettől most tekintsünk el. :) 

Hol veszed a könyveidet?
Őszintén? Mindenhol. De szó szerint. Persze legtöbbször a neten, de ha akció van, akkor akár a Tesco is szóba jöhet, vagy egy könyves állvány valamelyik kisboltban. Összességében talán a Könyvmolyképző Webáruházt, az Alexandrát, a Lírát, illetve mostanában az Antikváriumot emelném ki.

Előrendeltél már valaha könyvet?
Igen, szintén a Könyvmolyképzőnél, méghozzá Elit Team könyvet, hogy minél kisebb sorszámot kapjak. :) (Illetve még annak idején a testvéremmel előrendeltük valamelyik Harry Potter könyvet is, talán az ötödiket vagy hatodikat, majd később az Eclipse - Napfogyatkozást.)

Hány könyvet veszel havonta?
Nehéz lenne megmondani, hónapfüggő is, bár tavaly túlságosan is rákaptam a dologra, úgyhogy ősszel nagyon sok mindent szereztem be. Ha a tavalyi összes beszerzést átlagolom, akkor olyan 5-6 könyv jön ki egy hónapra, ami nagyjából megfelel az eddigi idei beszerzéseknek is.

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Ahogyan korábban is írtam, mostanában nagyon rákaptunk a testvéremmel az antikvár könyvekre, így csupa jó dolgot tudok mondani! :) Életem első antikvár könyve A kis herceg volt egyébként, még évekkel ezelőtt vettem meg, mert kifejezetten azzal a borítóval szerettem volna. Azóta is szereztem be már pár példányt, főleg klasszikusokat.

Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Elég érdekesen festene a polcom, ha külön tartanám őket, szóval igen. :) Egyébként korábban elég random módon helyeztem el a könyveimet a polcokon, de szerencsére nemrég bővült a szobám még egy könyvespolccal, így azóta megvalósítottam az elképzelésemet és kiadó szerint pakoltam őket fel rá. Ez főleg a Vörös Pöttyös könyvek esetén hozott mutatós eredményt.

Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Gondolom, hogy idővel igen. Volt idő, amikor addig nem vettünk új könyvet, míg volt mit olvasni, így még nem halmozódik olyan régóta az olvasatlan kupac. Persze ha ezt tényleg el akarom érni, akkor kénytelen leszek valamikor abbahagyni a vásárlást, de majd valamit kitalálok rá. :)

Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Momentán nem tudok róla, hogy lenne ilyen könyv a polcomon. Még ha arra is gondolok, ami eddig a legkevésbé tetszett, szívesen adnék neki még egy esélyt, kipróbálnám, hogy ennyi idő után mi a véleményem róla. Egyébként természetemből adódóan gyűjtök mindent, amibe a könyvek is beletartoznak, imádom nézegetni őket (szerintem ezzel sokan vannak így), úgyhogy nem szívesen válnék meg tőlük.

Adományoztál már könyvet? 
Sajnos még nem, vagyis nem emlékszem rá. Könyvet adtam már ajándékba (saját példányt is), de az egészen más tészta.

Volt már könyvstopod?
Nem, pedig szükségem lenne rá, hogy növeljem kicsit a saját könyveim olvasottságát (jelenleg kb. 50%-on áll). Gondoltam rá, hogy egy hónapig le kellene állnom, de tuti, hogy akkor találok egy kihagyhatatlan akciót a neten, így igazából szerintem felesleges próbálkoznom. Van, hogy teljesen véletlenül csak mondjuk két új könyvem lesz egy hónapban, így szerencsére még nem kell ilyen radikális döntés mellett elhatároznom magam.

Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Szerintem könyvből sosem elég. Szerencsére sok könyvem van, persze vannak emberek, akik az ötszörös mennyiségével rendelkeznek, de ha nekem is annyi lenne, akkor sem mondanám, hogy túl sok. Maximum akkor lenne túl sok, ha már beterítenék az egész szobámat, de kétlem, hogy arra pár éven belül sor kerülne. :)

Képek forrása: első. második. harmadik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése