Nick James: Gyöngyháború (Éghajó Akadémia 1.)

Sziasztok! Sajnos már régóta nem jelentkeztem, ma azonban szeretném elhozni Nektek egy olyan könyv ajánlóját, amivel nem először találkoztam. Rájöttem egyébként, hogy nyáron sokkal kevesebbet tudtam olvasni, mint terveztem, de mivel az egyetemen most nagyobb lesz a szünet órák között, ezért abban bízom, hogy ősz elején még jut időm egy-két olvasmányra. :)

Információk a könyvről:
Nick James: Éghajó Akadémia – A gyöngyháború
Eredeti cím: Skyship Academy – The Pearl Wars
Kiadó: Főnix Könyvműhely
Megjelenés: 2012 (eredeti 2011)
Oldalak száma: 264
Fordító: Hudácskó Brigitta
Megrendelhető ide kattintva.

Fülszöveg:
A felperzselt Föld utolsó reménységét a gyöngyök jelentik: apró, rejtélyes rögök a világűrből, amelyek egész városokat képesek ellátni energiával. Az értük folyó harc résztvevői az Éghajó Közösség – politikai disszidensek, akik hatalmas hajókon élnek a sztratoszférában – és az Egyesült Párt által vezetett korrupt felszíni kormány.
Jesse Fisher, az Éghajó Akadémia legkevésbé ígéretes tanonca és Cassius Stevenson, egy fiatal felszíni ügynök útjai keresztezik egymást, amikor mindketten tiltott területre tévednek a gyöngyök utáni hajszában. Véletlen találkozásuk váratlan reakciót indít be bennük, és mindkét fiút elképesztő és veszélyes képességekkel ruház fel.
Miközben a szembenálló hatalmak bármit megtennének, hogy kihasználják ezeket az új erőket, Jesse és Cassius, mint üldözött és üldöző, az egykori Seattle romjaihoz tart, hogy megtudják az igazságot újonnan szerzett erejükről, múltjukról és a gyöngyök megdöbbentő titkáról.


Véleményem:
Ahogyan korábban is említettem, ezzel a könyvvel nem először találkoztam, másodszorra olvastam el. Ehhez érdemes tudni, hogy annak idején a Főnix Olvasni jó! versenyének keretein belül küldték ki, majdnem két éve, már akkor is nagyon megtetszett. A mostani nyári fordulóban választható könyv volt a folytatása, így azt kértem. Azonban már nem sok mindenre emlékeztem az első részből – persze a fő dolgokra igen, de a részleteket homály fedte –, így elhatároztam, hogy előtte elolvasom ezt is még egyszer. Biztos, ami biztos.

A könyv története a mi korunkat meghaladva, 2095-ben játszódik, méghozzá egy Peremvároson veszi kezdetét. Az alapfelállás a következő: a Föld iszonyatosan melegszik, azonban bizonyos égből hulló gyöngyök segítségével létre tudnak hozni Kiválasztott Városokat, ahol szinten tartják a klímát, tudnak élni az emberek, persze jó pénzért. A Peremvárosok pedig az egykori városok elhagyatott romjai, ahol Peremlakók élnek, tehát olyan emberek, akik nem tudják megfizetni a jobb városok adóját. Ez elsőre bugyutának hangozhat, de egyáltalán nem az, sőt. Mindezt bonyolítja, hogy a népességnek van egy harmadik fele is: az Éghajós Közösség, akik szintén gyöngyöket használnak, azonban a sztratoszféra felett levő Éghajókban, amelyek hatalmas létesítmények, városokhoz hasonlóak. Az, hogy miért szakadt külön a társadalom, nem mondom el, szerintem érdekes és jól kitalált sztori.

Tehát a Peremvárosban, Syracuse-ban éppen küldetésen van az egyik főszereplő, Jesse Fisher, akit két barátja, Skandar és Eva is elkísért. Minden jól megy, amíg össze nem találkoznak a másik főhősünkkel, Cassius Stevensonnal, aki természetesen a csapat által megszerzett gyöngyre pályázik. Meg is ölné Jesse-t, ám amikor egymáshoz érnek, egy robbanás eltaszítja őket egymástól. Ez aztán mindkettejükben különös folyamatokat indít be, és megváltoztatja az életüket. Ám mivel itt elválnak útjaik, kalandok sorozata veszi kezdetét, hogy felfedezzék, mi történt velük, valamint Jesse is kutakodni kezd rejtélyes múltja iránt. A szálak Seattle-be vezetnek, így oda kell eljutniuk, méghozzá nem is akárhogyan.

Nos, egy biztos: unatkozni nem fog, aki emellett a könyv mellett teszi le a voksát. Nem is tudom így hirtelen, hogy olvastam-e más posztapokaliptikus sci-fit életemben, de ha ez volt az első, egyáltalán nem bánom. Tele van akcióval, pörögnek az események, és egyre többet akarsz megtudni a Nick James által teremtett világból. Amikor pedig sorra derülnek ki a részletek, az kicsit letaglóz, de nem bánod, mert tátott szájjal bámulsz a könyvre, hogy mennyire nem is gondoltál erre.

A könyvben viszonylag sok, kisebb-nagyobb szereplővel találkozhatunk. Nos, nem tudom, hogy miért, de ha választani kellene, akkor mindenképpen Cassius a kedvencem, valamiért jobban tetszett, mint Jesse. Mondjuk félreértés ne essék, Jesse áll a második helyen. Nagyon kedveltem Evát, nem szerettem viszont Averyt (szintén Éghajós) és van még egy szereplő, akit ki nem állhattam, de nem árulom el, hogy ki volt az, mert róla is csak idővel derül ki, hogy milyen aljas és kegyetlen.

Összességében nem is tudnék rá mást adni, mint 5 csillagot. Emlékszem, annak idején, mikor először olvastam, mennyire meglepődtem egy-egy részleten és milyen bámulatosnak találtam ezt az egész világot, hogy milyen ötletes benne szinte minden. Most olvasom a második részt, ami szintén nagyon izgalmas. Annak is bátran ajánlom, aki még sosem olvasott hasonló művet, már csak a fordulatossága miatt is megéri kezeinkbe venni. Nagyon jó pont egyébként, hogy a magyar borítót egy magyar hölgy készítette. Igaz, hogy nem pontosan így néz ki (a szeme nem kék, hanem mogyoróbarna), de akkor is és most is arra jutottam, hogy Cassiust ábrázolja.

Ahogyan a leírásból is kiderül, több része is van, második része Az invázó, a harmadik pedig még nem jelent meg itthon, angolul Strikeforce a címe. Most a második könyv kb. felénél járok, így nagyon remélem, hogy még a héten, vagy esetleg a jövő héten sikerül megírnom hozzá a kritikát is. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése