Cecelia Ahern: A Tökéletes (A Vétkes 2.)

„A szépség átok, elfedi előlünk a valódi szörnyetegeket. Sőt azt sem látjuk miatta, hogy a valódi szörnyetegek nem az ágyunk alatt rejtőznek, hanem a fejünkben.”

Információk a könyvről:
Cecelia Ahern: A Tökéletes
Eredeti cím: Perfect
Kiadó: Athenaeum Kiadó
Megjelenés: 2017 (eredeti szintén)
Oldalak száma: 384
Fordító: Bottka Sándor Mátyás
ISBN: 9789632936598
Megrendelhető ide kattintva.
Moly-adatlap elérhető ide kattintva.

Fülszöveg:
A társadalom, melyben Celestine North él, tökéletességet vár el tagjaitól. Azzal, hogy az erkölcsi vizsgálóbizottság Vétkesnek ítélte a lányt, megfosztotta őt alapvető jogaitól, és darabjaira zúzta szét egész eddigi életét. Amióta pedig Crevan bíró úr első számú közellenségnek nyilvánította, Celestine menekülni kényszerül egyetlen bizalmasával, Carrickkel. Óva őrzi nagy titkát, amellyel talán romba dönthetné az egész Vétkes-rendszert, és amely miatt már így is számtalan ember tűnt el nyomtalanul.

A csatában Crevan bíró úr áll nyerésre, és Celestine-nek fogytán az ideje, egyre nagyobb nyomás nehezedik rá. Döntenie kell, hogy magát menti-e, vagy önmagát feláldozva az összes Vétkest. Vajon be tudja-e bizonyítani, hogy az ember nem tökéletes lény, és olykor tévedhet?

Véleményem: 
A Vétkes volt az első könyv, amit Cecelia Aherntől olvastam, és talán mondanom sem kell, hogy az írónő több másik regénye követte. Azóta vártam a folytatást, így – bár egy vizsgára való felkészülés kicsit hátráltatott – igyekeztem azonmód rávetni magam, ahogy lehetőségem nyílt rá. Végre megtudhatom, mi történt Celestine North-szal? Ide nekem!

Az első rész végén nagyjából úgy éreztem magam, mint akit kitettek az út szélén, és tátott szájjal bámul az őt elhagyó autó után. Most azonban végre visszafordult az a kocsi, a sofőr pedig sűrű bocsánatkérések közepette adja tudtomra, miről is maradtam le eddig. Celestine North jelenleg nagyapjánál bujkál, hiszen Craven továbbra is tűzön-vízen át üldözi, hogy elkaphassa, és eltüntesse közös titkuk nyomát, ami a Vizsgálóbizottság vesztét okozhatná. Szerencsére a férfi félelmét mások is felismerik, így Celestine-nek sikerül egyre több szövetségesre lelnie, és menekülése során kikeverednie a szorult helyzetekből. 

Celestine North (Forrás)

Persze mi tagadás, a legjobban Carrick felbukkanását vártam, és szerencsére most erre is sor kerül, sőt, többet tudhatunk meg a múltjáról is. Közösen folytatott útjuk során pedig Celestine továbbra is jó példáját mutatja a talpraesett hősnőnek: egy pillanatra sem adja fel, ráadásul egyre inkább „rááll az agya” azokra az átverésekre, amelyeket vele szemben követtek el. Ennek következményeként megtanul a rendszer szabályai szerint játszani – ettől pedig még neked is le fog esni az állad! 

Azt kell mondanom, hogy nehéz egy első részt felülmúlni, de Ceceliának - nem meglepően - ez is sikerült. Ezúttal is csak kapkodtam a fejem az események és fordulatok láttán (amiket össze sem tudnék számolni), és élvezettel követtem nyomon minden lépést, közben pedig azon izgultam, vajon sikerül-e elérni a végső célt, és megdönteni a rendszert, vagy ahogy a legtöbbször, ismét a „gonosz” győzedelmeskedik. 

Néhány idegen nyelvű borító (Forrás)

Megjegyzem még, hogy a második részben számtalan új karaktert ismerhetünk meg, köztük jó pár korábban említett személyt is, illetve választ kapunk néhány, az első részből fennmaradt „miért?” jellegű kérdésre. Az írónőtől megszokott humor és komolyság kellő mértékben párosul egymással, hogy aztán átbillentsen a végkifejletre – és szem ne maradjon szárazon. Hiába képzeltem el többféle befejezést a történetnek, egészen más volt átélni, mint a fejemben lejátszott végkifejletek. Azt hiszem, hogy bátran kijelenthetem: ezért a folytatásért megérte várni! :)

A példányért hatalmas köszönet az Athenaeum Kiadónak!
Hivatalos oldal | Facebook oldal | Moly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése